01 kwietnia 2011

Pyszne ciasteczka


Ze dwa tygodnie temu wydziergałam ciasteczka.
Zachwyciły mnie  prostotą i szybkością wykonania, niewyszukanymi składnikami,
ale przede wszystkim tym niebiańskim smakiem :)

Przepis zaczerpnęłam stąd

2 szklanki mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli
115 g masła
3/4 szklanki kakao
1,5 szklanki drobnego cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2/3 szklanki maślanki
2 szklanki chipsów czekoladowych mlecznych lub deserowych
- chipsy zrobiłam po prostu z czekolady, a dokładnie 2

W garnku topimy masło, gorące przelewamy do miski + kakao i miksujemy.
Następnie cukier z wanilią i maślankę - dodałam też cukier waniliowy - i dalej miksujemy.
Porcjami dodajemy mąkę, cały czas miksując.
Teraz, wcześniej przygotowane wiórki czekoladowe, ale to już tylko da się wymieszać łyżką,
bo masa robi się gęsta i kleista.
Blachę wykładam papierem do pieczenia, co polecam,
bo ułatwia życie, a zwłaszcza układanie tych klejących ciasteczek.
Nabieramy ok. pół łyżki i nie zbyt ciasno układamy na blasze. 
Pieką się niezwykle szybko, autorka podaje ok. 10 - 12',
ale w moim piekarniku wystarczyło 9-10'... 
Po wyjęciu odczekać kilka chwil, by można było zdjąć z blachy...



Kiedy się je posmakuje, naprawdę trudno przestać:)
To nie jest Prima Aprilis;)


dostępne także na Przepis na Kobietę

6 komentarzy:

  1. Jadłem je i były przepyszne!
    Polecam wszystkim ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. normalnie się obśliniłam.... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają tak, że tylko ręką sięgnąć. Uwielbiam takie przepisy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja także, bo szybko i bezboleśnie, ale smacznie:)

      Usuń

Dziękuję za miłe słowo:)