14 czerwca 2011

Racuszki bananowe


Niedawno koleżanka podpowiedziała mi co zo można zrobić z przejżałymi bananami.
Otóż można użyć do placków zamiast jabłek.
I tak powstał zupełnie nowy przepis na racuszki bananowe:

1/2 dużego opakowania jogurtu
mleko
1 jajko
mąka
szczypta soli
płaska łyżeczka sody
banany
olej

W pojemniku wymieszałam składniki płynne dając tyle mleka co 1/2 objętości jogurtu.
Następnie jajko, sól, maka i soda. Mąki tak na wyczucie, by konsystencja
przypominała ciasto naleśnikowe.
Składniki można zmiksować, czy użyć tradycyjnego sposobu wyrabiania
ciasta na nalesniki.
Banany co ważne tylko rozgnieść widelcem i dodać do cista.
Wszystko delikatnie wymieszać i smażyć na oleju do zrumienienia.
Ponieważ do ciasta naleśnikowego dodaję ok. 2 łyzki oleju -
co też uczyniłam przy plackach, do ich smażenia prawie go nie używałam.


Są niewiarygodnie delikatne.
Można spożyć z bitą śmietaną, z cukrem, dżemem
czy innymi świeżymi owocami...:)

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Hmmm... Pati wyglądają przepysznie:) Narobiłaś mi smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No fajne !!!
    Tylko u mnie banany znikają w momencie, nie zdążą przejrzeć :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo:)