19 lipca 2011

Potrawka egzotyczna


Dziękuję Wam za wszystkie miłe słowa:)
Aż się chce robić więcej i więcej, tylko czemu doba nie jest gumowa?
Dziś mam dla Was przepis z tych jednogarnkowych potraw.
Wytargany z mojego starego-nowego zeszytu z przepisami:)
o naprawdę egzotycznej nazwie hehe, choć nie wiem
na ile pasujacej, może to zasługa curry...
A przepis pochodzi z gazety, który moja mam dawno temu 
zapraktykowała i dziwiła się, że potrawa owa znika błyskawicznie;)
Jednocześnie szybko sie ja przygotowuje z ok.:

30 dag mielonego
50 dag białej kapusty - główka
25 dag ryżu
3 łyżek koncentratu pomidorowego
1 cebuli
1/2 szklanki wody
curry, sól, biały pieprz
1/2 pęczka natki pietruszki - opcjonalnie
jogurt naturalny - opcjonalnie

Ryż gotujemy 20 minut. Kapustę i cebulę szatkujemy.
Mielone smażymy na patalni, tak luzem, bez przyprawiania.
Dodajemy doń cebulę, a następnie kapustę i krótko
razem smażymy. Do tego dolewamy 1/2 szklanki wody
i koncentrat. Po wymieszaniu przyprawiamy i dusimy
jeszcze jakieś 10 minut. 
W dużym garnku rozgrzewamy tłuszcz i lekko podsmażamy
w nim ryż. Do tego dodajemy podduszoną kapustę z mięsem
i dusimy na małym ogniu ok 15-20 minut.
Dodajemy pietruszkę i jeszcze chwilkę razem dusimy.
Można podawać polane jogurtem i przyozdobione pietruszką:)

Wbrew pozorom wykonanie jest szybkie...
Jak ktos nie lubi curry potrawa odpada, bo bez niej tu ani rusz...


Może specjalnie nie wygląda, ale smakuje wybornie:)

Życzę smacznego!
I udanego, słonecznego tygodnia...


dostępne także na: Przepis na Kobietę


3 komentarze:

  1. ooo przetestuję przy okazji... uwielbiam curry

    OdpowiedzUsuń
  2. To już wiem co jutro mam na obiad ;) nie wiem tylko jak to zniesie Misiek ;) he he he

    OdpowiedzUsuń
  3. Pati aleś mi narobiła smaka...:) A ja cycem karmie a tam kapusta i curry... Ale zrobię napewno i choć dwie łyżki liznę:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo:)