22 lutego 2013

Koraliki...

Dzisiaj powrót do biuterii. Teraz zgłębiam tajniki beadingu. Jestem pod wrażeniem szydełkowych węży i kulek. Ale najpierw jeszcze zaległe kolczyki, wykonane gdzieś z pół roku temu z niebieskich koralików w kształcie łezek i srebrnych dodatków.




I moje pierwsze prace szydełkowe. Bransoletka szydełkowo-koralikowa z koralików, które jeszcze znalazłam w pudle biżuterynym. Chyba Jablonexu, ale pewności nie mam, bo zakupione bardzo dawno. Ponieważ szydełko jest mi bliskie, węże nie sprawiają mi najmniejszego kłopotu.





Na powyższym zdjęciu widać, jak bardzo nierówne są te koraliki, jednak mimo tego da się zrobić bransoletkę, czego nie można już powiedzieć o szydełkowych kulkach..
I bransoletka z koralików tęczowych Toho, mieniących się na żółto-pomarańczowo-różowo z przewagą czerwieni, którą bardzo lubię -  Opaque Rainbow Cherry 11/0.




Tu z kolei widać, jak równiusie są te koraliki i nie ukrywam, że taka robótka wygląda atrakcyjniej, tak porządniej jakby.
Do bransoletki dorobiłam kolczyki na bazie szydełkowych kulek. I tak, jak same bransoletki nie sprawiają mi trudności, tak nauczenie się kulek na szydełku okazało się dla mnie mega wyzwaniem. Trzy wieczory spędziłam nad kulkami, korzystając z instrukcji Kasi, za którą serdecznie dziękuję. Wreszcie trzeciego wieczoru powstały kulki, które mogłam uznać za możliwe do przyjęcia, a z nich kolczyki na srebrnych biglach:)




I cały komplet razem:



Bardzo lubię tę szydełkową biżuterię w jednym kolorze, co nie znaczy, że kiedyś nie wykonam kolorowej. Póki co monohromatycznie...

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanego weekendu!

19 komentarzy:

  1. ten zestaw z czerwonych koralików jest rewelacyjny!!! I te niebieskie kolczyki .... chciałabym mieć taki talent w rękach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Noooo kochana.... poszłaś jak burza!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. A te niebieszczaki, bardo ciekawe... co Ty od nich chcesz????

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję:) Doti Ty masz za to talenty, których mi brakuje;)
    Aguś, ależ ja do nich nic nie mam, ot zwykłasy;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pati niebieski kolczyki poezja a idąc w dół wooow szczena opadła ta czerwień te koraliki codowne wszystko

    OdpowiedzUsuń
  6. No moje gratulacje! :) kulki wyszły rewelacyjnie (spróbuj zrobić też ukośnikiem, plecie się je lepiej są bardziej giętkie ) i widzę że dałaś radę z tą szpilką ! te opaque rainbow cherry to jedne z moich ulubionych koralików, całość prezentuje się super! te niebieskie kolczyki też fajne, świetny pomysł z tymi koralikami na drucikach!pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za miłe słowa:) Tym bardziej cieszą, że to pierwsze...
    Kasiu jestem na początku tej drogi i nie mam pojęcia, jak się robi na szydełku ukośnikiem;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spokojnie, ja też codziennie odkrywam nowe rzeczy i oczy wychodzą mi z orbit :) tu masz tutorial na ukośnik http://frydzia2009-sutasz-soutache.blogspot.com/2013/01/tutorial-na-sznur-koralikowo-szydekowy.html
    jak ja się uczyłam to niestety jeszcze tego nie było i kombinowałam na własną rękę, powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za linka, a Ty jesteś szalenie zdolna:)Chyba nawet kiedyś go widziałam, tylko nie skojarzyłam, że koraliki prowadzone są ukośnie;)

      Usuń
  9. Dziękuję za udział w mojej zabawie;)
    Twoja biżuteria to wyższa szkoła jazdy,ja tylko okazjonalnie szydełeczko lub papierki;)
    Chętnie zostanę i będę podziwiać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zawsze zapraszam do Zakątka:)

      Usuń
  10. Miło mi Cię gościć w zabawie i na blogu :) Powodzenia przy losowaniu :)
    Twoje początki beadingowe są obiecujące. Znajomość obsługi szydełka niewątpliwie się przydaje ;) Bransoletka z czerwonych Toho jest bardzo fajna. Nie próbowałam robić kulek na szydełku, może się skuszę. Ja swoje szyję :) Obejrzałam serwetę-super. Mam nadzieję, że pokarzesz więcej w tym temacie.
    Pozdrowionka, Agnieszka
    http://kulkiniesiulki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, dziękuję za miłe słowa, z ust tak uzdolnionej osoby tym bardziej cieszą;) Tak, myślę, że pokażę kolejne serwetki i jedna z nich znajdzie się w obmyśliwanym przeze mnie candy;) - także już teraz Cię na nie zapraszam:)

      Usuń
    2. Czuję się zaproszona :)
      I zauważyłam, że z błędem napisałam - pokażesz powinno być :)
      Pozdrowionka

      Usuń
  11. No siorka ale wymiatasz jakby to powiedział twój chrześniak idziesz z prędkością i doskonałością auta doładowanego nitro.Szok.Śliczności i różne słodkości i związek X:)

    OdpowiedzUsuń
  12. I do tego nie wiem czy każdy zdaje sobie sprawę jak trudno zrobić bransoletkę z nierównych koralików do tego to już potrzeba szczyptę magii i dużo serca:):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Pati!
    Najpierw dziękuję Ci za odwiedziny na moim blogu i za miły komentarz.

    U Ciebie znajduję tyle wspaniałości w różnych technikach. Będę tu zaglądać wcześniej, bo i mnie przypadły do gustu ręczne prace choć digi scrapbboking pozostanie ulubioną pasją :)

    Wiele serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  14. oj te niebieskie kolczyki są cudne jak planetki ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo proste i eleganckie :) Podobają mi się.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo:)