16 kwietnia 2013

Powrót i sałatka grecka

Wróciłam z Pl. Było fantastycznie:) Zobaczyłam się z rodziną i znajomymi. Zahaczyłam nawet o Łódź, a to ponad 3 godziny drogi z Bydgoszczy. Ale warto było! Odwiedziłam też kilka sklepów i wreszcie obejrzałam moje wygrane candy:) A są obłędne. Nie pokażę dziś, bo dopiero dojdą do mnie w paczce, gdyż do podręcznego bagażu były za duże... Ale już wiem, że są śliczne po prosu:). Oczywiście nie było czasu na klecenie notek ani za wiele na odwiedzanie Waszych blogów, ale mam nadzieję, że  już nadrobiłam i o mnie nie zapomnieliście... Zrobiłam w kraju kilka shambalii, ale zapomniałam sfocić. Jednak mimo, iż przygotowałam się na dzierganie szydełkowych bransoletek i naszyjników nie udało się. Na wiele rzeczy mi zabrakło po prostu czasu, bo plany były maga;)
A dziś mam dla Was smaczną i ponownie prostą sałatkę - grecką:

  • sałata - mała główka,
  • świeży ogórek,
  • 2 pomidory, 
  • oliwki - zielone lub czarne - ilość wg uznania,
  • ser feta,
  • łyżka oliwy z oliwek,
  • bazylia,
  • troszkę pieprzu
  • opcjonalnie jedna czerwona papryka

Szarpiemy sałatę, dzieląc ją na drobne części, ogórek, pomidory i fetę kroimy w kostkę, oliwki na połówki. Wszystko razem mieszamy, dodajemy oliwę z oliwek i przyprawiamy. Na godzinę odstawiamy do lodówki. Po tym czasie możemy się delektować sałatką:)


Życzę Wam smacznego i serdecznie pozdrawiam!

dostępne też na: Przepis na Kobietę

29 komentarzy:

  1. Jak to w Polsce bywa,ciężko o jakiekolwiek robótki,mam tak sam;)Mnie się już też troszkę tęskni i chętnie bym pofrunęła,ale na razie jest to nie możliwe;(
    Uwielbiam sałatkę grecką,ale takiej jak podająw samej Grecji nigdy nie udało mi się zrobić.Pewnie za sprawą oliwy,którą tam można łyżkami jeść.
    A co do Bloglovin,to Ty mnie tam zaprosiłaś,ale wtedy nie widziałam czym to jeść,a nie bardzo chciało mi się to rozkminiać;)
    Uff,ale się rozpisałam;)
    Pozdrowka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pamiętam, że wysłałam Ci zaproszenie do Bloglovin, ale nie wiedziałam, że tylko przez niego będzie można obserwować nasze blogi:(
      A za rodzinką to i ja już tęskniłam, ale w sierpniu wycieczka znowu do Pl;)

      Usuń
  2. Sałatka grecka jest chyba najlepsza z wszystkich :D I wcale nie jest grecka, o! Na studiach miałam znajomego z wymiany, przyjechał z Turcji i wyjaśnił nam, że Grecy zapożyczyli sałatkę od Turków...
    Byłam w Irlandii tylko 2 i pół tygodnia, ale już nie mogę się doczekać powrotu do domu! Uwielbiam Polskę pomimo tych chorych przepisów, rządu, rzeczywistości, bezrobocia (co mnie czeka zaraz po studiach, czyli za jakieś 3 miesiące) itd...
    Ja też mam w domu kilka paczek (w tym upragnioną maszynkę sizzix) i już chciałabym je zobaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co to za maszyna? Ja za Polską samą w sobie wcale nie tęsknię, ale za rodzinką bardzo...

      Usuń
    2. Sizzix to maszynka do wycinania elementów papierowych :)

      Usuń
  3. Sałatka boska! Miło, że wróciłaś na łono blogerskie ;) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedna z najlepszych sałatek,jak dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzikuję bardzo za wspaniały pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszcze pobytu w Polsce..Ja juz nie bylam 4 lata!! Zlecialo strasznie,ale niestety moj maz za kazdym razem gdy wspomne o Polsce skutecznie podsyla broszury wakacji w cieplych krajach i wtedy zamiast w Polsce ladujemy w jakims cieplym miejscu.. No,ale dobrze,ze Polska przylatuje do mnie czesto..Juz w piatek bedzie u mnie mama,niebawem po raz kolejny prztlatuje tesciowa,szwagier...wiec nie ma tego zlego ;-) A we wrzesniu odwiedzila mnie moja wieeeloletnia prztjaciolka - chrzestna mojen corki :)
    ehh..rozpisalam sie..ale to wszystko przez Twoj post...tesknota za krajem mi sie wlaczyla :P:P :):)
    Pozdrawiam :)
    Aaa..salatka brzmi smakowicie :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię... My łączymy jedno z drugim i w czerwculecimy do Bułgarii, a w sierpniu powtórka z Pl;)

      Usuń
  7. Bardzo lubię grecką sałatkę:) Miło Cię widzieć !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ech jakie to musi być pyszne i zdrowe :D
    Taka niskokaloryczna przekąska na upalny dzionek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatka grecka najlepsza na swiecie, bardzo często gości na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zjadłabym teraz taką sałateczkę :) niestety ze składników mam tylko pomidory i pieprz :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwilbiam grecka sałatkę...ostatnio w tamtym tyg miłam napad i az 3 razy w tyg ja zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak przeczytałam post i komentarze to..... zgłodniałam :) chyba skuszę się na tę sałatkę i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. mniaaam.. uwielbiam sałatkę grecką! mogłabym jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam sałatki, a grecka jest u mnie w wakacje bardzo często:)
    oj z chęcią pojechałabym jeszcze raz do Grecji aby zjeść ich oliwki, a nie to co do nas przychodzi :) marzenia

    OdpowiedzUsuń
  15. No tak to jest, jak planów dużo, a wszyscy stęsknienie ;)
    A Łódź, musisz przyznać, choć zimowa wtedy jeszcze, to przyjęła Cię ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, wręcz gorąco:) Szkoda, że śnieg z nieba i wiatr hulał, bo byśmy podbiły Łódź;)

      Usuń
  16. a "greczynkę" uwielbiam! Czekam jeszcze aż troszkę stanieją warzywa i będzie znów stałym gościem na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiosenna sałatka :) Przejrzałam twój blog i widzę że masz świetne pomysły i artystyczna duszę :)Koszyczki są super.. podziwiam umiejętności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) A koszyczki nie są trudne, warto spróbować:)

      Usuń
  18. Narobiłaś apetytu ;-) u Ciebie wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo:)