20 stycznia 2014

Sałatka Cobba

Witajcie w Nowym Roku,

Wychodzą Wam postanowienia noworoczne? Jeśli o mnie chodzi, jeszcze połowicznie, ale nie ustępuję;)
Na dobry początek, przychodzę do Was z sałatką, którą nagminnie faszerują się gwiazdy i celebryci, szczególnie w Ameryce. Sałatka, ma ciekawą genezę... Ponoć prekursorem jest Robert Cobb - właściciel restauracji The Brown Derby, a rzeczona pochodzi z 1930 roku. Owego czasu, Bob zaskoczony wizytą przyjaciela, po zamknięciu lokalu, z resztek, pozostałych w lodówce przygotował ten oto specjał, który stał się kultową potrawą zza oceanu:) A teraz i ja się rozkoszuję, niczym gwiazda/celebrytka - na diecie :D.

Oto co nam potrzeba:
  • sałata,
  • 2 jajka,
  • pokrojone i usmażone 4 plastry boczku,
  • pokrojone i usmażone 2 piersi z kurczaka,
  • 3 pomidory,
  • awokado,
  • szczypiorek,
  • ser typu blue ok.  60 g;

sos:
  • wyciśnięte 2 ząbki czosnku,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • kilka kropel sosu Worchestershire,
  • łyżka octu balsamicznego,
  • łyżeczka musztardy Djon,
  • sól i pieprz do smaku

Sałatę rwiemy; jajka, awokado, pomidory, ser kroimy w kostkę, dodajemy obsmażonego kurczaka i boczek [smażę je jednocześnie, obok siebie na patelni - tylko na oleju kokosowym;)] oraz poszatkowany szczypiorek. Sos przygotowuję w osobnej miseczce, po dodaniu delikatnie przemieszam sałatkę i gotowe. Uwierzcie mi, jest pyszna! Zresztą, nie wierzcie - sprawdźcie sami:)




Ktoś z Was, miał okazję delektować się już sałatką Cobba?
Dajcie proszę znać:)

pozdrawiam


dostępne także na: Przepis na Kobietę

24 komentarze:

  1. takiej sałatki nie robiłam i nie jadłam, ale zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda :) Ja do sałatek to mam dwie lewe ręce niestety ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię robić, bo przeważnie są proste - sprawdź;), no i smakowite:)

      Usuń
  3. Rewelacja :) wygląda świetnie :) ja jeszcze nie jadłam, ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idęsobie robić tę sałatkę

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie wygląda ale smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez szczypiorku zrobiłabym z chęcią, musztardy też nie lubię :D Spróbuję, zobaczymy co z tego będzie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wpraszam się na te pyszności ,ależ mi smaka narobiłaś, a ja dzisiaj jakaś taka niedojedzona chodzę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam sałatki pod każdą postacią, więc i tę chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda na PYSZNĄ
    i już jestem głodna ;)))))))))))))))))

    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  10. sałatka prezentuje się wyśmienicie :-)
    Pozdrawiamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nice post

    Please visit: http://trendybutterfly.blogspot.pt/

    OdpowiedzUsuń
  12. Co to za cisza? Pozdrawiam i jeśli masz ochotę, to zapraszam do mnie na candy!Buźka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh... no tak jakoś;) Dziękuję serdecznie!

      Usuń

Dziękuję za miłe słowo:)