05 lutego 2015

Śledzie w miodzie

Witajcie,

Jako, że karnawał nadal trwa, przedstawię Wam dziś prosty przepis na pyszne śledzie. Także dla tych, którzy tych rybek nie lubią:P. Mój synal się wprost nimi zajada, małż może ciut mniej, ale czasem się skusi. Natomiast ja uwielbiam, choć za samymi śledziami w sobie za bardzo nie przepadam. W tym wydaniu smakują jednak wybornie. To zaczynamy...


  • 4-5 filetów śledziowych z zalewy solnej,
  • 4 średnie cebule,
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego,
  • 2 łyżki miodu,
  • 2 łyżki octu winnego lub innego 6%,
  • 1/4 szklanki oleju,
  • garść rodzynek - opcjonalnie,
  • pieprz.

Śledzie moczymy w zimnej wodzie - tak  długo, aż uznamy, że są ok, czyli nie zasłone, ale też nie wyjałowione, jak to mi się kiedyś przytrafiło;).
Pokrojoną cebulę lekko podduszamy na oleju, a następnie dodajemy koncentrat, ocet i pierz, opcjonalnie sparzone rodzynki. Jeśli uznacie, że śledzie są za mało słone, można lekko posolić. Filety kroimy w dzwonki. Wystudzoną cebulą z dodatkami, przekładamy warstwami śledzie: cebula, wartswa dzwonków... itd..
Z czystym sumieniem mogę polecić przekąskę, bo jest wyśmienita...



Smacznego!


A Wy jak przyrządzacie ryby?
Lubicie w ogóle?
 

27 komentarzy:

  1. moja bratowa takie robi absolutnie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie, bosze tak się nakręciłam pisząc, że mam na nie chrapkę haha

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. sobie też, teraz nie wiem w co jęzor włożyć, a sklep ze śledziami już zamknięty o :P

      Usuń
  3. Ojenyyy na śledzia mogę sobie tylko popatrzeć ale za to z jaką przyjemnością ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha ale nie możesz rozumiem, czy nie lubisz?

      Usuń
  4. Śledzie i rodzynki. No kurcze tak mi to zestawienie nie pasuje, że aż może smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hah a miód?:P Faktycznie to taka słodko - kwaśna przekąska... osobiście lubię z rodzynami, ale, że moje dziecko je wybiera - co mnie doprowadza do pasji - daję sporadycznie ;)

      Usuń
  5. Na pewno sprawdzę przepis i sama przyrządzę, bo bardzo lubię śledzie - najczęściej kupuję u takiej Pani na pobliskim bazarku z suszonymi pomidorami :) mniam :) moja Mała też się nimi zajada, mąż zresztą też :) Kompozycja wygląda bardzo smacznie i zapewne tak samo smakuje w realu :)
    Poproszę więcej takich przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Aga.. bosze tak mi miło, że z przyjemnością pokażę swoje non stoper chyba powtarzane menu... ;) a pomidory suszone ogromnie lubię, nie wiem jakby u mnie wypadły ze śledziami:P

      Usuń
  6. uwielbiam, kocham, żyć bez nich nie mogę ;) śledzie!
    musze zrobić po Twojemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie już na wstępię powalą Twoje zdjęcia zapewne;)

      Usuń
  7. Jutro piątek, więc doskonały przepis na postne danie omnomnom :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam smak takich śledzi - najlepsze robi moja teściowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wyglda!!
    Kochana, nie wiedzialam , ze masz dwa blogi - juz obseruje!
    Dodalam tez " Zakątek Pieguski " na liste Polskich Blogow Kobiecych na Swiecie w zakladce Anglia
    xxx buziaki xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak i to dłużej niż Wyspę;) dziękuję:*

      Usuń
  10. bardzo prosty przepis, muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi narobiłaś smaka na śledzia x__x

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślinię się.... biorę flaszkę i lecę!
    Ale wydłubię rodzynki ok? Nie lubię rodzynek :D za to śledzie... śledzie... zawsze mówię, że najbardziej ze słodyczy lubię śledzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to będziesz siedzieć i wydłubywać z młodym, a ja będę pić:P

      Usuń
    2. hmmmm....
      właśnie zauważyłam błąd logiczny w swoim planie.... wypijesz całe wino! :DDDD

      Usuń
  13. Mniam, uwielbiam śledzie. Mój ukochany dziwi się jak można, je jeść, ale ja sobie nie odmowie i wypróbuje Twój przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj w miodzie uwielbiam takie :)))
    Ps.zostaję u ciebie na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo:)